W dniach 16 – 19 maja 2019 r. przedstawiciele naszej Kancelarii biorą udział w konferencji, organizowanej w Zakopanem przez Krajową Izbę Radców Prawnych. Tematem Konferencji są „Zmiany w prawie gospodarczym – „Konstytucja Biznesu” w aspekcie obsługi prawnej. Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej”. Prowadzącym jest prof. nadzw. dr hab. Grzegorz Kozieł.
Szczegółowe tematy poruszane, omawiane i dyskutowane problemowo to m.in.:
– Zakres regulacji i zasady obowiązywania „Konstytucji dla Biznesu” (przepisy wprowadzające, uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowy),
– zagadnienia z obszaru ustawy – Prawo przedsiębiorców – pojęcie przedsiębiorcy, działalności gospodarczej, zasady ogólne prowadzenia oraz zasady podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej, reglamentacja działalności gospodarczej, ograniczenia kontroli przedsiębiorcy,
– zagadnienia z obszaru ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców: status prawny, zasady powoływania, zadania i uprawnienia,
– zagadnienia z obszaru ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy: zasady ewidencjonowania przedsiębiorców w CEIDG, zakres wpisu do CEIDG, skutki prawne wpisów do CEiDG,
– zagadnienia z obszaru ustawy o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: formy uczestnictwa osób zagranicznych w obrocie gospodarczym, działalność gospodarcza osób zagranicznych, transgraniczna działalność usługowa, oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych,
– Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej: pojęcie, ustanowienie, odwołanie zarządcy sukcesyjnego (i inne zdarzenia powodujące utratę umocowania do pełnienia tej funkcji), wygaśnięcie, zasady wykonywania, prowadzenie przedsiębiorstwa w spadku, zagadnienia szczególne.
Mamy nadzieję, że nabyta wiedza oraz wymiana doświadczeń w gronie specjalistów umożliwi skuteczniejsze i pełniejsze realizowanie potrzeb naszych Klientów.